Bloggpaus?


Det blir nog en bloggpaus här framöver.. Hur länge vet jag inte.... Dagar, veckor, månader, år... eller för alltid.....

Tycker bara att det har hänt några tråkiga saker nu på sistone...
Jag har samtidigt insåg vilka mina vänner är....

Vissa har kommit och säga att jag o Peter har varit med varandra alldeles för mycket... So what??!?....
Det gör ju alla när alla är nykära och har bara ögonen för varandra.....?.... Det är ju en vanlig sak i början av förhållandet...
Jag och Peter har levde förhållande på typ distans när jag och Benjamin bodde i Vänersborg, dessutom var vi försiktiga i början av förhållandet, tanke på Benjamin, en kille kommer plöstligt in våra liv o Benjamin tog det hårt i början, han var så svartsjuk på Peter, ville gärna ha bort honom från våra liv så vi tog det lugn och nu är vi sambo och det funkar så bra så vi tre nu vill bara umgås och ha kul tillsammans!....

Sen har jag också en jobb att tänker på och går till....
Sen försöker jag börjar träna bara för att orka mer och så mår man bra också....
Men samtidigt självklart ska jag också vara med mina vänner men jag kan inte precis komma ut och umgås med mina vänner när som helst... Det kräver planering att skaffa barnvakt om vi ska göra något...
Peter kan inte vara den barnvakt jämt, det är inte en syfte när vi blev tillsammans....

Som sagt, det funkar bra mellan Benjamin och Peter, jag litar på Peter tar varmt hand om Benjamin men han är "bara" 6 o halv år gammal, han behöver fortfarande mig..... O det kommer att vara sånt i flera år....


Eller har jag fel? som några har påstår det......

Så tråkigt........


Kommentarer
Postat av: josse

Förstår dig, helt o hållet!



Håller med dig, stå på dej gumman!



PUSSS

2009-08-22 @ 12:31:30
Postat av: dessi

ja, stå på dig bara! bry dig inte om andra som pratar om er. en stor kram på dig!

2009-08-22 @ 13:07:10
Postat av: sess

men usch. de som säger så är inte dina riktiga vänner, tyvärr.



stå på dig och bry dig inte om dom som INTE är dina riktiga vänner.



stor kram på dig!



förresten tycker jag att du gör helt rätt i att göra vad du vill med din son benjamin, din kärlek och ditt liv.



kram!

2009-08-22 @ 13:49:05
URL: http://splukendya.blogg.se/
Postat av: Åsa

URK jag är så irretrad att folk tror så .. du ska bryr inte om folk så du vill vara ju med peter och din härlig son.. familj är viktig att gå först i hand vännen får vänta ... det skulle jag göra som dig det skit jag vad folk tycker .



KRAAAM på dej ... KOmihåg din familj är viktigast!!!

2009-08-22 @ 14:02:16
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: melodie

skit i vad andra tycker. du vet vad som är rätt, helt enkelt. det finns somliga som är svartsjuka på en som har det bra. :)

2009-08-22 @ 15:10:13
URL: http://highdoldace.blogg.se/
Postat av: Tine

Abselut! En gång i livet inser man vilka ens vänner är - de e de som står kvar i alla oväder och förstår när man inte kan komma jämt..

Stå på dej och dina tankar och funderingar är så självklara! DU har rätt!

Lycka till me allt och är faktiskt riktigt glad att du har din söta familj! :D

Styrkekram!

2009-08-22 @ 16:04:39
URL: http://minds.blogg.se/
Postat av: Fia

Suck, att de aldrig låter er vara. Du ska ju vara med de du trivs bäst och du trivs bäst i närheten av Peter, bry dig inte om de andra. Förstår att det är jobbigt. Men du har oss andra, som tex mig! :D Synd bara att vi bor långt från varann.



Tack, det förvånade mig att jag orkade springa så bra. :) KRAMMMMM!!

2009-08-22 @ 16:28:57
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Förresten, fortsätt med bloggen.. Du behöver inte uppdatera ofta, bara du skriver ett inlägg ibland eller sällan, det gör mig inget, bara kul och läsa ett inlägg av er! :) kram igen

2009-08-22 @ 16:33:17
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Hanna

svar: Tack så mycket. Det känns nu rätt att fortsätta och se hur det går. Men den kommande praktiken blir nog avgörande för vad som händer, om det blir sabbatsår eller inte.



Och nej, du har inte fel. Bry dig inte om vad andra säger!



Hoppas du har en bra helg!

2009-08-22 @ 20:56:17
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag håller med dig och bryr dig inte om de som sade så och samma gäller mig.

Jag försöker träffa vänner så gott jag kan men jag bor på landet med älskling och jag jobbar faktiskt också.

Så jag har inte alltid tid för alla..

Stå på dig och gör det du känner är rätt. :)

Kram på dig..

2009-08-22 @ 22:30:51
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Sofia, Devins mamma

Men herregud, hur kunde de andra tänker så.. De borde vore glad att du är lycklig med Peter och ha det bra i sin egen familj. Andra som lägger näsan i blöt kan dra åt helvete.. Ledsen för min språk.. Skit i dem andra, du är fin människa och det är du alltid.. Puss på dig, vännen :)

2009-08-22 @ 23:54:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Nettie

HErregud!

Det har hänt mig samma sak när jag flyttade till Strängnäs och blev tsm me Bamse, en del vänner tyckte vi är tillsammans FÖR mycket, sen flyttade vi till Örebro och Bamse jobbade kvar i E-tuna, vi tillbringade mycket tid med varandra för vi sågs bara på helger typ och folk klagade, men jag stod på mig och sa i från till mina vänner. STå på dej, gumman! Bry dig inte om andra! Kram på dej!

2009-08-23 @ 02:01:39
URL: http://us19810514.blogg.se/
Postat av: Miss Borén

Här är jag som bor alldeles för borta från er i sverige (jaja, bara 5 timmar kanske??!) men iallafall, på tal om vänner. Det märker ju man med tiden, tex när men börjat jobba på heltid eller nattjobbet, eller precis fått barn och inte gör samma sak som man gjort innan. Eller skaffat sig en sambo, och vill tillbringa varenda minut med honom..

Du har "förlorat" din kärleksår så nu har den kommit till dig så njut bara medan dina "ex"vänner klagar... Deras tid kommer om de skaffat sig en heltidsjobb eller kärleken, eller flyttat utomlands, så får man ju se om någon klagar....? Stå på dig & njut!

2009-08-23 @ 14:52:17
URL: http://missboren.blogg.se/
Postat av: sofiaw

men vännen! jag förstår inte hur de kan tycka det när jag tycker att du försöker alltid hitta din tid med dina vänner. sen måste de faktiskt acceptera att du måste jobba när du måste. räkningarna blir inte betald när man bara sitter hemma... sen har du också ett barn att ta hänsyn till. men gud, så svårt är det väl inte att fatta..



visst, när vi var yngre så har vi alla all tid i världen att ses och umgås men nu finns det många saker som måste göras och sen måste man ju också hinna att vila och ha egentid. usch, folk blir ALDRIG nöjda.



så gör det som känns bäst för dig! då mår du som bäst och dina vänner blir glada av att se dig glad! så det så!



PUSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!

2009-08-23 @ 20:44:10
URL: http://wiksofia.blogg.se/
Postat av: Mari-Anne

Vännen!!! Var dig själv, bry dig inte om vad de andra tycker! Förstår att du blev ledsen.. Ni har gjort rätt som tog det jätteförsiktigt i början p.g.a Benjamin! Gör det som känns bäst för dig!

De som har sagt såna saker till dig vet inte vad de pratar om!! Strunt i dem! PUSS PUSS

2009-08-25 @ 12:36:52
Postat av: Mari-Anne

Vännen!!! Var dig själv, bry dig inte om vad de andra tycker! Förstår att du blev ledsen.. Ni har gjort rätt som tog det jätteförsiktigt i början p.g.a Benjamin! Gör det som känns bäst för dig!

De som har sagt såna saker till dig vet inte vad de pratar om!! Strunt i dem! PUSS PUSS

2009-08-25 @ 12:37:35
Postat av: Eva

Härlig bild på dig och peter i gamla inlägg.,.



ja, jag har själv barn, jag förstår precis hur du kände. vissa har också klaga att jag träffa vänner för lite,. men jag har en lilla son och henke är bort jätte mycket. och jag kan inte jämt åka och åka för att träffa vänner.

Stå på dig.. du har oss andra som förstår och respektera dig om hur du har valt din liv.



som de andra säga. stå poå dig och strunta i de..



puss

2009-08-25 @ 22:08:43
Postat av: Linda

Jag och Helen hade samma problem i början. Det var jobbigt när folk kom fram till mig och sa det rakt i ansiktet på mig.suck. Jag förstår hur det känns. Men det kommer ju nåt positivt ur det hela ändå och det är att man vet vilka som är riktiga vänner:). Hoppas alla fina kommentarer har uppmuntrat dig lite:).

2009-08-26 @ 23:39:07
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Haha jaa kanske Benjamin tappar flera tänder på en gång :):)

spännande när de tappar tänder de blir så söta på ett speciellt sätt haha :D:D

Jaa jag minns också våra graviditeter när vi träffades på billan så frågade vi varandra vilken vecka vi var i osv...

Skönt att Benjamin trivs, man blir så glad när de trivs och har det bra...

Hur är det med er annars??

Bara strunta i dom som snackar, det är vad ni känner som är viktigast, spelar ingen roll om ni umgås mycket eller inte...

Kramar...

2009-08-27 @ 21:44:09
URL: http://beems.blogg.se/
Postat av: Suma

Hej god morgon.. Va vilket dum av dom.. Du ska veta du har viktigt din barn och din kille första hand och andra hand vännen.. Samma med mig jag tänk viktigt på min familjen och andra vännen..

Stå på dig och jag vet att du är stark tjej och klart bra..

Strunt i dom och dom inte din riktigt vännen..

Du ska litar på din riktigt vännen om du tycker bra..

krammar

2009-08-28 @ 09:06:37
URL: http://sumapuma.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jaa det var Kristian :D..

2009-08-29 @ 08:12:20
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej men usch, bry dig inte om de där som säger så! Klart man umgås mkt med sin partner!! So what?! De har nån sagt till mig oxå, men de är bara avundsjuka.. Nej bry dig inte om de för fasiken! men visst är det tråkigt att höra... slö dövörat till och skit i dem...

2009-09-01 @ 23:43:41
URL: http://annas-corner.blogspot.com
Postat av: Fia

hihi, tack så mkt! ja, tiden bara rusar iväg. förstår inte hur! hahha.. kram!

2009-09-02 @ 21:19:04
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: en som vet hur det är....

ville bara säga att de som har sagt såna saker till dig. de är inte vana vid ett byte av livstil man har valt. de lär få vänja sig tills sist att accepetera det som är. Jag tror det kan vara så att de saknar dig som en vän som håller på att försvinna från deras liv. det handlar om rädslan att förlora en fin vän. De kunde inte hantera på ett bra sätt utan att bara säga det rakt ut utan att ha förstått vad man håller med vad man säger. Vi alla vet att riktiga vänner finns alltid kvar oavsett vilken livstil man har. Det beror på vilket vänskap det handlar om. Varje människa ser olika vilket typ av sitt vänskap till sina vänner. tex din vän tycker du är hennes bästis men du tycker hon är en vanlig kompis. alla kan inte alltid tycka samma. Hoppas det löser sig för dig och dina vänner oavsett vad som händer i livet. Njut av livet!

2009-09-06 @ 22:23:37
Postat av: Cornelia

människor är experter på andras liv, tror vi. älskar att lägga oss i och kommentera sådant vi inte har med att göra. lev ditt liv precis så som du vill det! kram

2009-09-19 @ 15:50:52
URL: http://tussitussilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0