Psykiatri

Åhh...

idag avslutat vi social psykiatri, det är så så tråkigt tycker jag!... Jag som brukar känner glädje när vi avsluta en kurs men inte psykiatri..
Man lärar sig mycket inom psykiatri..
Innan vi började psykiatri kände jag lite dålig vibb, att det skulle bli jobbig och sånt.. Tanke på min mamma som har varit sjuk och legt på psyk.avd i sjukhuset.
Men efter det har jag förstod mig mycket bättre hur min mamma mådde och att jag fick svar på allt mina funderingar inom psykiatri.

Social psykiatri är verkligen intressen ämne! Jag som vill jobba med utvecklingsstörning och man får lära sig om psykiska funktionshinder inom social psykiatri..

Igår var man i Göteborg med skolan och gjorde sist studiebesök inom social psykiatri och det var fantasiskt!.

Göteborgsfontänen - länk till föreningen vi var på besök igår.

Människor som har drabbat psykiska ohälsa kan verkligen bli frisk och klarar i arbetsmarknaden, det är inte många som tror det..
Igår berättat en man att en kille kom till Göteborgsfontänen och stod jämt vid hörnan hela tiden och ville inte göra något. Han var så intresserad av att ta körkort men hans föräldrar har aldrig uppmuntra honom och säger hela tiden,

- Du kan inget!
- Det går inte för du är sjuk!

Så han blev sämre och sämre.. Så dom på föreningen uppmuntrat honom att ta körkort så han vaknade till och klarat körkortet efter 6 veckor! Sen började han ut på praktiken hos olika tekniskt företaget, han är så duktig inom teknik. Nu idag är han enhetchef för datateknik och har familj...
Helt fantasiskt kan jag bara säger... dom kan verkligen!

Underbar!....

psst... en riktig glad alla hjärtans dag till er alla som läser! =)

Kommentarer
Postat av: melodie

du är duktig som pallar att plugga så mycket! ja, snart är du klar då ska jag kasta amfetamin på dig! :D

2008-02-15 @ 10:19:07
URL: http://miik.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jepp skönt att ha kanal 5 :D.. Åh vad duktig du är och grattis :) Dagar kom gå fort tills du tar examen..

2008-02-15 @ 22:04:57
URL: http://www.falk.blogg.se
Postat av: Silva

Skönt att den är äntligen färdig =)

2008-02-17 @ 13:34:17
Postat av: psykiatribloggaren

Roligt att läsa hur du lärt dig så mycket av att läsa psykiatri och hur du vill arbeta inom vården. Det behövs alltid fler engegerade människor som är villiga att ge det här lilla extra.

Psykiatrin är inte så hemsk som den beskrivs i media men det finns mycket, oerhört mycket att fortfarande göra, förändra och förbättra innan vi kan vara helt nöjda.

Lycka till!!

2008-03-01 @ 00:13:08
URL: http://psykiatri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0