mycket i huvudet...

Mamma är i skövde och gjorde operationen igår, (läs tre inlägg före så förstår ni vad det är för något)
Operationen gick bra men det läckte lite från tarmen så hon gjorde en operation till idag!!

Orolig.....

Är operationen misslyckad?!....

Jag vet att läcker från tarmen är mycket vanligt... menmen..... min mamma... jag har bara en mamma och hon borde få en bra operation.....=(

Och sen....

Jag var på skolan och hade grupparbete sen när alla var klar så är det ca kl 9.30 så nästa lektion pågår kl 12.30 så jag tänkte att jag kunna cykla hem o kolla om det finns ledig tvättider, skulle tvätta ikväll men känner att jag inte har något lust att tvätta ikväll så jag kollade och det finns ledig! Jupp så jag tog några kläderna och lakan, sen gick jag upp igen och tänkte sätt igång med hemskrivning om arbetsmiljö och säkershet men jag kände för att sjunka mig ner på soffan och titta på något TV..

Då fick jag missade samtal av Lena (min klasskamrat), jag tänkte, hon vet väl att jag är döv! eller?!..... något måste ha hänt.. då fick jag syn att jag fick också en miss samtal av Benjamin´s dagis... ånej! det har hänt något, jag smsade Lena och sade vad har som hänt? så sade jhon att dagiset har ringde till skolan och sade att Benjamin har ramlat...

hur allvar är det tänkte jag?... det måste vara allvar eftersom dom försökte ta kontakt med mig men att ringa mig? det går ju inte....

då sade Lena, jag hämtar dig nu och sen kör er till doktor... Då fattar jag att det är allvar...
Jag kom fram till dagiset och benjamin låg o sov så sött... verkar som inget har hänt, jag ropade försiktigt benjamin så såg han mig och började storgråt!... det gjorde så ont att se honom har ont...
Så jag smsa min tolkar och fråga om dom kan ställa upp, JUPP! Kanon...

DÅ fick jag sms av dagiset, dom skickade genom FÖC, det går ju seg som jävla!...

VI åkte in vårdcentralen och en sjuksköterska kollade och sade att det är bäst att en läkare ska titta på det...
Ja okej så vi fick vänta i 45 minuter på läkaren för han hade lunch... Lena och min tolk Pernilla drog för dom var hungriga.. Benjamin får inte äta eller dricka något ifall han behöver till sjukhuset... Jag känner inte för att äta inför honom så jag avgår att äta något...

Sen när Lena kom tillbaka med Nutrilett kex till mig, så jag fick gå ut och äta samtidigt smsa till några medan Lena är med Benjamin..
Då vi fick gå in hos läkaren och då hade Benjamin värst ont.... Han misstänkte att ben är bruten...
Så vi fick åkte in till Näl och på röntgen, Benjamin har varit väldigt duktig på röntgen och låg stilla...
Sen när vi var klar så fick han sitta o leka lite medan jag å Lena och tolk Pernilla pratat om olika...
Då vi fick gå till akutmottagningen, vi gick dit och det var ganska många folk där men vi fick rummet snabbt, så kom läkare och kollade om benjamin kan gå... men nope..... men han kan röra på tårna och ben... En stund efter läkaren kolla på röntgenbilderna och det ser inte att det finns något bruten....

oh vad lättad jag blev när jag fick veta!....
Men ändå känner jag att något stämmer inte... Benjamin kunna inte stå, han ramlar så fort han stiga upp.
För några år sedan, en flicka ramlade från sängen och åkte in på Näl och röntgen men hittat inget sen tre veckor senare hade hon värst ont så hon åkte in och upptäckte att det är bruten...
Jag är rädd att det skulle hända samma, men det blir nog bra.. Nu ligger han och är utmattad...

Först mamma och nu Benjamin...
Men skönt att jag är ledig imorgon, dessutom kom hans pappa imorgon, om det bli av ja... så dom kan umgås med varandra medan jag åka nere till gbg...

När som helst är min pappa här.... Mysigg...

Tusen tackar till Lena och tolk Pernilla för hela dag på vårdcentralen och sjukhuset!


http://www.aartann.blogspot.com - min mobilblogg, kolla gärna...

Kommentarer
Postat av: jennifer

Aajajaaj vad jobbigt.. Hoppas det går bra för din mamma.. jo operationen går nog bra.. håller tummarna för er.. krya på benjamin..stackarn lillen..

2007-05-24 @ 18:14:44
Postat av: mallan

aj aj aj.
Krya på båda din mamma o Benji!
bor inte dina föräldrar nära dig? eller?

2007-05-24 @ 18:30:45
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: sofiaw

håll tummarna för din mamma o benjamin..
och.. vi SKA ses i gbg!!! annars är det bara att säga till så skäller jag ut honom...!

2007-05-24 @ 19:00:24
URL: http://wiksofia.blogg.se
Postat av: Felicia

Ojoj hoppas allt går bra för båda din mamma och lille Benjamin!!! Inte kul, se nu till att du vilar dig också, det har ju varit så mkt för dig. Puss

2007-05-24 @ 19:02:14
URL: http://flisan79.blogg.se
Postat av: piggelin

Åh, hoppas andra operationen gick bättre och din mamma mår bra också.
Det verkar inte så bra med Benji, hoppas han blir bättre och får umgås med sin pappa.
sköt om dej och ha kul i Gbg:-) Kram

2007-05-24 @ 22:39:35
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Fia

Stackars benjamin! tur att det inte var bruten. men han måste ha jätteont! Hoppas bättre idag? Hoppas också din mamma mår bättre, det kommer gå bra. åk till GBG och ha riktigt kul! Tänker på er! saknar er myyyyyycket! suck.. KRAM!

2007-05-25 @ 11:23:54
URL: http://edwugo.bilddagboken.se/
Postat av: sofiaw

haha hur det går bra.. tja, så där.. menidag kommer jag att fixa allt så jag kan festa i morgon. längtar!!! :) du åker idag till gbg... :p hälsa staden! puss

2007-05-25 @ 12:39:11
URL: http://wiksofia.blogg.se
Postat av: Jörgen

Hejsan! :-)
Snart ska vi göra en INTERNET SPECIAL på TheGuide, där vi kommer att bedömma en massa olika sidor på nätet.
Till det behöver vi DINA TIPS på Siter, både bra och dåliga!
Hoppa in på vår sida och lämna dina tips!
Thanks!

2007-05-25 @ 14:05:44
URL: http://www.TheGuide.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0