Min studieplan

Endast 3 dagar kvar tills jag börja skolan igen...

Har väntat längre på det nu och nu plöstligt är det bara 3 dagar... det går lika fort som det gick under år 2006..
Visst finns det nervös inom mig, undrar mycket hur det kom att gå för mig, jag är ju den enda döv i klassen och kom att använda mina två tolk..
Och självklart undrar jag vem min klass är!! =) Kanske någon jag känner, Vänersborg är ju inte stor...=)
Men det lär bli ju spännande! =)

Ska läsa under kursen

Gemensamma kurser
Arbetsmiljö och säkerhet - 50
Datorkunskap - 50
Medicinsk grundkurs - 100
Vård och omsorgsarbete - 200
Psykologi A - 50
Etik och livsfrågor - 100
Människan socialt och kulturellt - 100
Omvårdnad - 150
Social omsorg - 150
Socialpsykiatri - 100

Valbara kurser som kan erbjudas
Psykiatri - 200
Rehabilitering och habilitering - 100
Sjukvård - 200
Socialt behandlingsarbete - 100
Utvecklingsstörning/funktionshinder - 200

Tillval
Teckenspråk - 300
Projektarbete - 100

Nu har jag 4 böcker härhemma som är beredd på att använda!

Medicinsk grunkurs av Gillå, Urban
Vård och omsorgsarbete av Anita Kangas Fyhr / Olga Wilhelmsson
Psykiatri av Inger Andersson-Höglund / Britt Hedman-Ahlström
Psykologi av Stellan Sjödén


Vet inte om jag behöva mer böcker, ska få schema och allt på måndag då få vi se om det blir mer böcker..
Ni ser att det finns TSP på kursen, så är jag nyfiken och undrar om det finns något i min klass som har valt att läsa TSP...=)

Ärtan - längtar...

Kommentarer
Postat av: mippu

jag kan förstå hur stor förväntan du har på din nya klass och kurs. det kommer bli bra, tror jag mycket säkert!
du kommer att klara det galant! det vet jag.

pussssssssss säd!

2007-01-05 @ 12:56:47
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: Felicia

Spännande!!! Jag har läst alla dessa kurser, har alla böcker här men synd vi inte bor nära annars hade du fått låna dem :-S
Du får berätta mer sen, lycka till!!!! Puss

2007-01-05 @ 15:08:33
Postat av: Ulle

Pi intressent ämne. Önskar dig lycka till med studier och hoppas du trivs!! Ha det gött:)

2007-01-05 @ 16:28:24
URL: http://ulle74.blogg.se
Postat av: ses

heej! ;p så sant .. ja ska plugga geografi a och religion a, de båda som ajg har missat under gymnasiettiden.... ja, boken psykologi stellan sjöden, den har jag och min mamma, hihi, köpte du den eller? aja, synd isåfall du kunde ha lånat fr mig lr nåt :) men ja... lycka till! puss!

2007-01-05 @ 16:46:27
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: Charlotta

önskar dig lycka till med skolan! :P kramar

2007-01-05 @ 20:32:23
URL: http://smurfcelibaten.blogg.se
Postat av: mallan

verkar vara spännande med kursen! hur jobb?

2007-01-05 @ 21:44:32
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: carro

När jag var teckenspråkslärare på komvux var det typ 70% omvårdnadselever i klassen, så det är det säkert fler som har valt!

2007-01-07 @ 00:13:42
URL: http://kalorin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0