Jag = Cocker Spaniel

Var inne å testat vilket hundtyp jag är... Öhh.... Här har ni restulat...=)

24831-163


Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.


Testa här

Ja nu har man varit hos AF, fick veta att jag få börja i Komvux (Iris Hadar) den 20 aug.. Häärrlliig, så har man något att göra.. Ska kanske ha korttids praktikt om det finns något ja, ska till något som heter ungdomcentral o prata med dom.

Just nu är B på dagiset och han trvis perfekt, igår var jag o lillebror på Motionspalaset, kändes så himla bra! Personaler där hjälper oss och vill våra bästa.. Perfekt... Ska ha möte med rådgivare imorgon...
Dagar går närmare o närmare till USA-resan, suck...

Ikväll kom B´s pappa hit o stanna två veckor, ska bli härlig för B... Då få jag sovmorgon ibland.. härlig..=)
Imorgon, tvätt.. orka orka.... Inte van att gå till tvättstugan.. Hade ju haft alltid tvättmaskin, från min första lägenhet till nu.. Men det känns bra så att kläderna blir snabbt färdiga, om man har tvättmaskin bli kläderna aldrig färdiga, det finns alltid något kvar i tvättkorgen... Bra tvättider är det också. kanon..
Ska snart hem och diska från frukost sen koppla av o läsa något bok,. Ska kolla om mamma har något bok att läsa..=) Sen i eftermiddag när jag har hämta B så kom hans kompis Kevin på besök, kom att bli massa bus då... Pust...

Malmvägen ikväll, jipppp....

Ja... funderar..... får nog avsluta bloggen nu...

Baj baj...


Kommentarer
Postat av: lottis

mysigt ju! :):)
skönt med sovmorgonarna, jag vet! :P

2006-03-08 @ 10:05:30
URL: http://smurfcelibaten.blogg.se
Postat av: dessi

haha, då är vi lika. cocker spaniel :P

skönt med sovmorgonarna, vilket får jag mycket sällan. :(

pusss!

2006-03-08 @ 10:45:57
Postat av: Fia

Hej vännen! Kul att du fått veta att du ska börja på Komvux, så nu har du något att se fram emot och vet vad som händer för dig. Vi måste höras snart! Kramkram!

2006-03-08 @ 12:51:28
URL: http://supermamman.blogg.se
Postat av: sofia

kul att du ska börja på komvux, du ville! allstå fick du som du ville :p hur var bengt på af? haha :p nu har jag min syster här och mamma kommer på fre. men annarsn är jag ensam igen den 21 mars! ses då? :) lite långt dit men... :p puss!

2006-03-08 @ 19:37:13
URL: http://wiksofia.blogg.se
Postat av: Sofia

vad kul att du ska börja med komvux, jag saknar dig när kommer du till örebro å hämta din cykel, den har ropat "Var är Pea? Var är Pea??" :) PUSS

2006-03-09 @ 01:11:54
URL: http://www.blueberry.blogg.se
Postat av: sess

tihi, vi är av samma ras! ;) haha.. ang. hund ras :p puss

2006-03-09 @ 13:18:33
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: dessi

:) tror det blir hos emil (neas bror). hon lånar lägenheten denna helg. du? pussa

2006-03-10 @ 12:07:33
Postat av: Sara & Lucas

Hejhej, kikar in och säger hej :-)
Hoppas du har det fint, kanske vi kan ses någon dag :-)

Krama

2006-03-10 @ 20:19:53
URL: http://www.lucasnoah.blogg.se
Postat av: Martina

Hej, jag testade mig och det blev oxå en cocker;) Tack för kommentaren i min blogg! Puss

2006-03-11 @ 17:05:14
Postat av: Elenor

jag blev också den rasen !! :P tack för kommentaren i min blogg! :D Puss!

2006-03-15 @ 14:08:26
URL: http://ellisw.blogg.se
Postat av: Camilla

japp är också en cocker spaniel! Voff voff!
kanske du har missat EFIT dagen idag????
Inte jag ! *stolt* missade ju i februari!
kramis

2006-03-15 @ 21:54:19
URL: http://rainred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0