Fuglesang har lyft...

24831-185

Christer Fuglesang är nu på väg mot rymden som den förste svensk någonsin..

Det var häftig att se hur Discovery lyftat...
Någon som har följde live inatt?..
Det gjorde jag, även jag är inte intresserad av sånt men våra Christer gör mig sugen...=)

GRATTIS, Christer! Nu har din dröm gått i uppfyllelse!
Lycka till därborta i rymden!..

Jag visste att rymdfärja åka snabbt än en vanlig flygplan men så här snabbt visste jag inte!
Endast 22 minuter från Florida till Stockholm!....
Jag som åkte till Florida i våras o det tog 15 timmarna...
Undrar hur det ser ut inne i rymdfärjan när dom lämnade marken...

Ska hoppla till sängen och sova..

Ärtan - godnatt

Kommentarer
Postat av: Josannah

ååå neej! jag glömde det totalt. suck.
fick gåshud hela kroppen nyss när man såg bilden..

2006-12-10 @ 10:34:45
Postat av: Felicia

Jag orkade inte vara vaken och hänga med det live :p får läsa på nätet istället. Men visst är det otroligt att man kan åka till rymden fast det vågar jag aldrig, har hänt så mkt...

2006-12-10 @ 10:49:51
URL: http://flisan79.blogg.se
Postat av: Silva

Kikar in, jag såg det också i natt, ååh det var mysigt!
Det är skönt att det är över för hans del han har ju väntat länge =)

2006-12-10 @ 13:01:45
URL: http://www.nogg.se/missadrianne
Postat av: Lotta

såg också christers rymdresa live. ;) kul och se! :)

2006-12-10 @ 16:33:34
URL: http://www.naturelle.blogg.se
Postat av: Bossan

Oj Oj 22 minuter. Vi skulle ha tagit den i stället! ^^

2006-12-10 @ 19:54:57
URL: http://denohonda.blogg.se/
Postat av: BigB.

Jo jag satt o kollade på rymdfärjans uppskjutning. Där kan man kalla "Uppskjutet" på Liseberg är löjligt i jämförelse, hihih.. men det var kul att se att allt gick bra, skönt! =)
Har inte klippt/rakat skallen än, men det kommer, kansk enåt inför julen :P
Hoppla pålle, kramas om

2006-12-10 @ 20:13:09
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: sess

ja, däremot jag som ville så gärna se live, men missade det tydligen på grund av att jag inte bor i sverige, haha... aja. :) somnade vid halv två inatt och tänkte då på "fan, att jag missar kolla på live, då det är uppskjutning om en timme och så"... :p pusskram

2006-12-10 @ 21:11:18
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: Jessie

Ja jag kommer att skriva här på blogg när bebisen kommit ut så alla får ha koll på min blogg sen!! hihi.. Jo jag mår bra fast jag har en svår foglossning, (jobbigt!!) och jag har blivit sjukskriven ett tag nu pga smärtan jag har. Men det går över sen ändå när jag fött bebisen! :) Hur mår du själv och Benjamin? Puss!

2006-12-11 @ 15:05:25
URL: http://nosstunk.blogg.se
Postat av: Rickard

Christer Fuglesang är nu på väg mot rymden som den förste svensk någonsin..= Grammatiskt inkorrekt


Det var häftig att se hur Discovery lyftat...= Felstavat och grammatiskt inkorrekt

Någon som har följde live inatt?.. = Grammatiskt inkorrekt

Det gjorde jag, även jag är inte intresserad av sånt men våra Christer gör mig sugen... = Grammatiskt inkorrekt

GRATTIS, Christer! Nu har din dröm gått i uppfyllelse!
Lycka till därborta i rymden!..

Jag visste att rymdfärja åka snabbt än en vanlig flygplan men så här snabbt visste jag inte! =Grammatiskt inkorrekt samt felstavat

Endast 22 minuter från Florida till Stockholm!....
"Jag som åkte till Florida i våras o det tog 15 timmarna..." = Grammatiskt inkorrekt samt felstavat

Undrar hur det ser ut inne i rymdfärjan när dom lämnade marken... Grammatiskt inkorrekt

Ska hoppla till sängen och sova..

____________________________________________________

Varför jag kommenterar din stavning beror inte på att jag vill göra dig till ett åtlöje, jag vill endast upplysa dig om att din svenska brister på många punkter. Jag är medveten om att jag inte är tvingad att läsa din blogg, så skyll inte på liknade argument utan försök istället att ta åt dig vad jag skriver och reflektera över hur du skulle kunna förbättra ditt skrivande, allt för att dina besökare ska få en mer nöjesvärd läsning. Jag själv är endast 17 år gammal, så låg ålder är inte ett argument i detta fall. Tänk på att din sida nås via aftonbladet.se...

Gör om gör rätt!

2006-12-11 @ 20:36:28
Postat av: Sara

Richard, skaffa lite information om personen innan du ger dig på henne/honom!
Jag är också döv, och vi som är döva (kanske inte alla, men vissa) kan ha väldigt svårt med svenska.
Jag har till exempel väldigt svårt med EN och ETT m. m...
Det med Christer Fuglesang, visst är det intressant när man skriver om honom.
Jag förstår vad hon skrev, så du måste ha fattat vad hon har skrivit innan du gav på henne och sagt att hon ska ändra om allt.
Och en sak till, du är 17 år och har livet framför dig.
Se & lär, och var gärna nyfiken om de dövas värld och hur vi använder teckenspråk, och varför teckenspråk är vårt första språk.

Kika gärna in i min blogg, och därefter kika in mina vänners blogg.
Hädanefter skall du inte ge in på någon och be denne personen ändra om allt.
Blogg är en sida som vi får skriva om vad vi vill, det spelar inget roll hur vi stavar i svenska/engelska/finska eller nåt liknade.

Jag har ett förslag, skapa ditt eget blogg och försök omfomulera från svenskan till teckenspråk grammantik så fattar du nog hur svårt det är för oss vissa när vi ska omformulera från teckenspråk grammantik till svenska grammantik!

Tack för mig!

2006-12-12 @ 12:49:27
URL: http://missboren.blogg.se
Postat av: sess

Rickard, LÄGG AV! Hur f-n kan du våga säga så där mot henne? Hon är DÖV och det är INTE hennes fel att hon skriver fel svenska inkl. grammatiskt inkorrekt, osv! Fråga först än att argumentera mot henne! Själv är hennes kompisar och jag inte heller bra på det, ALLA skriver fel någon gång eller alltid och du, tror du hon skulle skylla på någon liknande argument mot dig? Jisses, vilken människa du är!

2006-12-12 @ 13:01:53
Postat av: Lotta

kan ej svara på ditt nyaste inlägg. men det där rickard sa tycker jag inte spelar en så stor roll. alla stavar fel, förr eller senare. till och med jag gör det, även när jag pratar så talar jag fel. min lillasyster har problem med sin svenska, jag försöker hjälpa henne.

men jag förstår dig iallafall när du skriver. :)

jaa, fyfan det där med bilden. vilken kanal är nasa live? ;p + trodde att fuglesang skulle ut och "promenera" i rymden den 9:onde dagen? kanske har sett fel, men äh. hehe! :)

2006-12-12 @ 16:38:16
URL: http://www.naturelle.blogg.se
Postat av: Lotta

jaa, fyfan det där med bilden.

menar bilen! ;p

2006-12-12 @ 16:39:48
URL: http://www.naturelle.blogg.se
Postat av: eva

22 minuter? ofan så snabb... men hur mår vi om v i åker 22 min från sthlm till florida? tror vi mår kass!
;)

2006-12-12 @ 16:51:36
URL: http://votnos.blogg.se
Postat av: ....

dra åt helvete Rickard...

2006-12-12 @ 18:00:32
Postat av: Estelle

Så ballt!

2006-12-13 @ 21:05:03
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Tina

Sötnos, Rickard - Du skrev - liknade - fel stavning. LIKNANDE ska det vara. >_

2006-12-14 @ 03:00:58
URL: http://hogberg.blogg.se
Postat av: iwd6vwe9

Let's start with the basics timberland 靴 Along with sketching (which for the record he says he does 'at a table as well as in bed') it's the thing he enjoys most カナダグース カムループス Look up "Whopper Freakout" on YouTube and witness some great shit ザ ノースフェイス アウトレット House Speaker John Boehner has agreed to increased tax revenue through reducing or eliminating unspecified tax breaks ジェレミースコット 店舗 If shouting and screaming every evening could produce solutions to difficult and complex problems, India would have been the most efficacious and working corner of planet Earth カナダグース ダウン A style designer stated when individuals are going to be nine points of believed spent on the face, but only willing to invest a divided thoughts inside the hour of midnight, on behalf of humanity pursuit of utilitarian カナダグース レディース $1m for a park カナダグース The man in charge of the production of the show is Alex de Betak, whose company, Bureau Betak, will produce 14 shows this season in New York and Paris エアマックス 復刻 Fundraising and partisanship increased ノースフェイス 店舗 One of the new colorways to have done so well on a more classic Air Jordan silhouette this year has to be the black/white Air Jordan VI nicknamed the "Oreo" AJ VI timberland ブーツ ever do that again, I tell him ジョーダン 新作 The indoor pool area looked lovely, we didnt use it but had the weather been bad then i'm sure we would have peuterey 日本 Check or ask to see if your campground choice offers a weekend or weekday deal エアマックス 95 27 or similar スープラ 靴 CONSTANTLY レッドウィング エンジニア We stayed 10 days エアマックス 通販 most likely will remain 'first among equals' among the other great powers エアジョーダン激安 We left India for Mauritius, where we bought our groceries in a SPAR market, a European grocery chain laid out much like our store at home ナイキ エアマックス

2014-01-21 @ 03:59:39
Postat av: rkf5fbr6

Another bonus with pistachios is that you get to eat more nuts per ounce (49 nuts) than any other nut ノースフェイス 店舗 In the early Nineties, postSloane Ranger mania and thanks to a few mild winters, sales dipped ピューテリー ダウン It made me realize how frail most of the conformists really were, how easily they could be pushed to the point where they lose control スープラ Vaider It's very rare to walk on a college campus and see a group of students talking, and not a single person is on their phone エアジョーダン 激安 It wasn't as full as I've seen the place sometimes it ekes into sardine territory, with people sitting crosslegged at the edge of the stage and stuffed into every available nook and cranny but that was because the crowd was largely comprised of the cast, crew and friends of SNL, plus some UCB staff and performers (not all of whom could get in) エアマックス Then you can put together your side ponytail ask the with regards to and spray the hair to protect it in space ティンバーランド 2 ノースフェイス 通販 For every one gram of carbohydrate, your body retains 2 Supra 靴 I only have 3 scars despite being cut many times during my life ノースフェイス The capital of the Faroe Islands is home to only 20,000 people, about 40 per cent of the population of this archipelago of 18 islands halfway between Shetland and Iceland カナダグース 偽物 Not what you read in the papers ティンバーランド デッキシューズ Her and Matt have also had a fun few nights swapping beds supra レディース The company's products, including the everpopular tracksuits, handbag may take a few different tricks to restore the cloth to its original appearance カナダグース ダウン Obesity is not a barrier to greatness エアジョーダン レトロ 'It's embarrassing for a man to model ティンバーランド 激安 we don view it in the same way in terms of its impact as apparently the union may, Bettman said last week ピューテリー 店舗 Now that he has four, he still only pays 300 total for all of them カナダグース ベスト 1502 Rhode Island a major operation 3 years son of Mr ザ ノースフェイス

2014-01-22 @ 07:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0