Min nästa ny lägenhet

Näää jag har inte flytta... =)

För ett tag sedan funderat jag på att flytta, jag kände att jag inte trivs bra här.. Sen kom jag på att jag har aldrig trivs så bra i mina lägenheter.. Så jag började undra om det är grejor/tapeterna som göra så att jag inte trivs bra.. Tapeterna här självklart göra mig så att jag inte trivs bra!... Dom är bara så fula...

Då började jag kolla efter sakerna som jag ville ha och tror det ska bli bra, då började jag köpte grejor och beställt ny soffa.. Så soffan har kommit och det är på plats härhemma hos mig nu.. Då känner det himla bra!...

Nu är jag fundersam igen.. Vad ska jag ha något till TVrum, det är lite tomt på väggor..
Har funderat på att köpa en hylla som är anpassa till tavlor, och där ska hänga ovan soffan, tavlorna kan stå där.. Sen en massa ljus också.. *älskar ljus* =)

Nu ska jag försöker börja spara till ny TVbänk och hylla över TV:n och något vitrinskåp till köket..

 <-- så här är jag sugen på... 

 <--- Där ska vitrinskåp stå...
Blää tapeterna och gardinen!
Ska få ny gardin till köket när lillebror kom hem från Umeå, få det i födelsedagpresent.. ha ha ha...
 <--- Typ av vitrinskåp....

Nu behöver jag er´s tips... Jag har något som jag älskar, mina fönstret i TVrum..

Vet inte hur jag ska göra med gardin, hur ska jag ha?.. Ska jag ha panel eller?.. då bli det inte mycket fönstret om jag ha panel...
*suck*

Lite bilderna på nya sakerna..
 
JokkMokk......Bryssel
(har inte tänkt på att mina möbler heter efter städer) =)
Ska lägga dit en ny matta senare, gillar inte mattan som jag har nu... Men får ha det så länge...

Innan jag köpte kökmöbler, ville jag ha bord i ek och stol i skinn.. Men det blev för dyrt för mig, dessutom bor bara jag och Benjamin här, så det får bli enkel kökmöbler men vi trivs bra med ny kökbord/stolar..
Fattas lite på bordet, ska ha ljusstake och duk där..
Och NY gardin ska hänga där jättesnart!!! =) Ska bli skönt att slippa den fula lila gardin..


När jag har köpte allt sakerna klar då börja jag spara till ny tapeterna.. Vet ni något bra tapeterna´s hemsida så kan man kolla?...



Oh vad jag längtar att få lägenheten bli klar! =) Det här är första lägenhet jag blir förtjust i att inreda och ser fram mot att spara pengar för att kunna köpa nya... =)

Ska kila o fixa mig sen är det promenera med Soffan (inte min bryssel utan en bra vän) som gäller!

Ärtan - börjar älskar sin lägenhet


Kommentarer
Postat av: @llis

hihi, bara om du vågar träffa mig.. självklart lovar jag att jag ska ej hitta på ngt hyss *tittar oskyldigt ut* :D men det stämmer en del för mig iallafall. allt väl annars? hur går det med pojkar för dig? krama!

2006-10-14 @ 20:47:50
URL: http://nogg.se/allis
Postat av: melodie

johoo vad fiiiin soffan är i din lgh! *love* :D

2006-10-14 @ 20:58:48
URL: http://melo.blogg.se
Postat av: Sofia J

Snyggt, jag ser framåt att få besöka dig igen å se de nya soffan :) Samma sak med mig, tidigare hade jag enkelt inredning i lägenhet men nu här i Vivalla har jag å david satsat att köpa saker.. det blev snyggt, ska ta bilderna på dem. Men min d-kamera har gått sönder, kunde inte ens använda den längre :( Hoppas att du kan komma till Örebro på besök. Pusspuss

2006-10-14 @ 23:10:22
Postat av: Mallan

jo, jag vet!
de där vardagsfönstren- du kan köpa vitt nästan genomskinkliga gardiner, då blir det ändå mycket fönster samtidigt inte. Eller såna där som du kan hitta på Indiska- de är typ draperi men är gardiner. de finns även på Kaktus men dyrt där.

2006-10-14 @ 23:18:40
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: BigB.

Vadå AIK blääää!!???
Tyckte dom spelade bäst fotboll o hockey när jag växte upp så det blev AIK =)
Fönstret i TV-rummet är mysigt tycker jag, undrar om inte gardiner tar bort den känslan, för som det ser ut nu är det pi mysigt och varmt :)
Kram

2006-10-15 @ 09:53:34
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobias

jaa det blir svårt med garidn där i vardagsrum fönster.. tror om dusätt upp gardin är det risk det blir mörk där.. men som malin sa.. det finns typ draperi, ror det finns också i åhlens, små fina snöre.. eller kort garidn tvärs över men den är inte så mode just nu... men som jag gjort med köksfönster, har två och båda e olika storlek men har gardin på ena sida på den liten fönster å annan sida på större fönster så det ser bra ut ändå... känns onödigt att ha gardin mellan båda fönster så tror jag att det skulle blir mörk...
du måste inte ha gardin där.. kanske kan har något annan att hänga.. typ lyktor av indinska å hänga den i olika länd... kanske någon typ snöre där det hängar olika saker eller prismor...

2006-10-15 @ 10:01:14
URL: http://saibot.blogg.se
Postat av: Mallan

hej igen, precis som Tobias sa. Du kan satsa på små detaljer som hänger i fönstret, eller som den där draperiet. Jag vet att du har ett barn därhemma men tycker att du ska satsa på vitt, vit matta som finns på Ikea som kostar bara typ några hundralappar.
Längtar att få flytta igen då jag kan inreda på nytt! :)

2006-10-15 @ 10:50:57
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Lotta

soffan är jättefin! :)

2006-10-15 @ 11:26:14
URL: http://www.nogg.se/charlotta
Postat av: melodie

yeah. jag ska! och ja,du är saknad med. vi ses snart igen.. eller? ;D

2006-10-15 @ 16:16:21
URL: http://melo.blogg.se
Postat av: BigB.

oHh jkollade alla bilderna nu o såg soffan! Snygg jueh :P Men mest gillade jag mattan soffan står på/framför soffan, var hittade du den? Blri så snyggt hemma hos dig nu =) Kramis

2006-10-15 @ 22:44:05
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: sofie

jag kan tips om tapeter ;)

www.flugger.se (kan också liksom tapetsera i ett rum för att se. finns olika program där)
www.nordsjo.se
men föredrar flugger för det är lite billigare tapeter där. ett tips bara, välj inte såna där MÖRKA tapeter som mörkröd/röd, eller mörkblå/blå för när du tapetserar och måste skära i kan det uppstå vita "fransar", lite besvärligare bara.. och glöm inte då när du tapetserar att du vöerlappar Aldrig mer än 0,5 CM! =) blir galen när jag kommer till folk och ser att dom har överlappat typ 10 CM! :)haha! men sen angånende ditt fönster skulle jag tipsa på att du ska ha typ enkel stilren kappa på..då slipper du långa längder i ditt fönster och Vsar då upp mer din fönster... så fönsterkappa som du syr till i modern snitt föredrar jag :) skulle vara finare! kraaamis

2006-10-16 @ 05:46:09
URL: http://nogg.se/pipomusik
Postat av: Camilla

du kan ha kort (!) gardinkappa i den fönster och den ska vara slät lite lite svag mönster (brodyr) typ... lampan var jättesnyggt tycker jag! bra om man har två samma saker på varsin sida om lampan så det blir balanserat!
Kramis och ha det så mysigt i din lägenhet!

2006-10-16 @ 12:33:31
URL: http://rainred.blogg.se
Postat av: mippu

minns du inte att jag har föreslagit om att du kan ha hissgardiner, genomskinliga tyger o så.
man kan fixa dem själv.
:D

pusssss!

2006-10-17 @ 10:13:15
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: carro

tapetorama.se har en del tuffa fondtapeter. Finns orginal från 10-talet mm.

2006-10-18 @ 18:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0